nak masuk tekan saya dulu yer....

Rabu, 1 Julai 2009

Muffin Kegemaran Anak2ku....

Salam.... n selamat pagi.....
hari ni aku nk share ngan korunk mufin kegemaran anak2 aku..... muffin ni dr chef aku sapa lagi...bes frens aku la Pn Zurina..... kawan aku nie mmg suka wat kek, muffins, kuih muih...lau jumpa aku msti dia bwak 1 taperwer besar tok anak2 aku...... memng sedap aku cakap...lau korunk nk aku ada resepi nie..... kalering tu ikut suka korunk la..... but aku n anak2 more pada cokolat.....yummmyyyyyyy....




Korunk kena ada semua ni:-

1 cwn gula alus
1 cwn butter
1 cwn susu segar (leh dganti gan 2sd bsr susu pekat)
2 cwn tpug nek sndrik
2bj telo
2sd bsr susu tepung (lau xdo pon xpo)

masaknya macam nie:-

pukul gula dengan butter smpai gebu macam aku...(hihihihi)
cmpurkan sume bhn jgn tnggalkan 1 pon.....
pkul smpai lebam n birat (hahahahahaha)
masukan lan cup kertas
dibakar 160'c selama 20minits
siapppppppp......


1 ulasan: